A brusgiatura mercerizzata hè un prucessu tessile particulare chì combina dui prucessi: a brusgiatura è a mercerizazione.
U prucessu di brusgiatura implica u passaghju rapidu di u filatu o di u tissutu à traversu e fiamme o u sfregamentu contr'à una superficia metallica calda, cù u scopu di caccià a peluria da a superficia di u tissutu è di rende la liscia è uniforme. Durante stu prucessu, per via di a torsione stretta è di l'intrecciu di u filatu è di u tissutu, a velocità di riscaldamentu hè lenta. Dunque, a fiamma agisce principalmente nantu à a peluria nantu à a superficia di e fibre, brusgiendu a peluria superficiale senza dannà u tissutu.
U prucessu di mercerizazione hè di trattà i tessuti di cuttuni sottu tensione per via di l'azione di a soda caustica cuncintrata, pruvucendu lacune di ligame moleculare è espansione cellulare di e fibre di cuttuni, migliurendu cusì a lucentezza di i tessuti di fibre di cellulosa, aumentendu a so resistenza è a stabilità dimensionale, eliminendu e rughe nantu à a superficia di u tessutu prima di u trattamentu, è soprattuttu, migliurendu a capacità di adsorbimentu di e fibre di cellulosa à i coloranti, rendendu u culore di u tessutu uniforme è luminosu.
Ora di publicazione: 1 aprile 2024 00:00