Ci sò diversi metudi per pruvà a prestazione antibatterica di i tessili, chì ponu esse divisi principalmente in duie categurie: test qualitativi è test quantitativi.
1. Test qualitativi
Principiu di prova
Pone u campione antibattericu strettamente nantu à a superficia di una piastra d'agar inoculata cù una certa quantità di microrganismi specifichi. Dopu un periodu di cultura di cuntattu, osservate s'ellu ci hè una zona antibatterica intornu à u campione è s'ellu ci hè una crescita microbica nantu à a superficia di cuntattu trà u campione è l'agar per determinà s'ellu u campione hà proprietà antibatteriche.
valutazione d'impattu
I testi qualitativi sò adatti per determinà se un pruduttu hà effetti antibatterichi. Quandu ci hè una zona antibatterica intornu à u campione o ùn ci hè micca crescita batterica nantu à a superficia di u campione in cuntattu cù u mezu di cultura, indica chì u campione hà proprietà antibatteriche. Tuttavia, a forza di l'attività antibatterica di i tessili ùn pò esse ghjudicata da a dimensione di a zona antibatterica. A dimensione di a zona antibatterica pò riflette a solubilità di l'agente antibattericu utilizatu in u pruduttu antibattericu.
2. Test quantitativi
Principiu di prova
Dopu avè inoculatu quantitativamente a sospensione batterica di prova nantu à campioni chì anu subitu un trattamentu antibattericu è campioni di cuntrollu chì ùn anu micca subitu un trattamentu antibattericu, l'effettu antibattericu di i tessili pò esse valutatu quantitativamente paragunendu a crescita batterica in i campioni di prova antibatterichi è i campioni di cuntrollu dopu un certu periodu di cultura. In i metudi di rilevazione quantitativa, i metudi cumunimenti usati includenu u metudu di l'assorbimentu è u metudu di l'oscillazione.
valutazione d'impattu
I metudi di prova quantitativi riflettenu l'attività antibatterica di i tessili antibatterici in forma di percentuali o valori numerichi cum'è u tassu d'inibizione o u valore d'inibizione. Più altu hè u tassu d'inibizione è u valore d'inibizione, megliu hè l'effettu antibattericu. Certi standard di prova furniscenu criteri di valutazione currispondenti per l'efficacia.
Ora di publicazione: 7 d'aostu 2024 00:00